reklama

Babka Rafičková

Aj na ľahšom oddelení psychiatrie stretnete podivné postavičky. Jednou Z nich bola babka Rafičková. Meno evokuje  roztomilú potrhlú starenku, ale opak je pravdou. Bola to 53 ročná statná žena, hluchá s načúvacím prístrojom v oboch ušiach, šedivá, infantilná a veľmi neznášanlivá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nemala som ju rada od prvého okamihu ako som ju uvidela – bola veľmi hlučná a ja som túžila po pokoji. Pri výdaji stravy nech povedala sestrička akékoľvek meno, kričala: „Rafičková? To som ja!“ Celé dni presedela pred televízorom, nech dávali čokoľvek. Nikomu nedovolila prepnúť na iný program – pozeralo sa to, čo chcela pozerať ona. A keďže bola hluchá, tak TV patrične hučala. Ja som bývala hneď oproti a tak mi to išlo patrične na nervy. Jediný koho rešpektovala, bol biely plášť. Na izbe býval s vetchou starenkou, ktorá celé dni vykrikovala piskľavým hláskom „sestričkáááááá“. Nuž dvojica na pohľadanie.
Po dvoch týždňoch moje dve skvelé tiché spolubývajúce prepustili domov a ja som mala panický strach, koho dostanem na izbu. Prvá prišla pani v mojom veku – ľahla do postele a okamžite zaspala. Na chodbe som videla, že prepúšťajú aj piskľavú babku. V tom momente ma oblial studený pot a neblahá predtucha mi hovorila, že babku Rafičkovú dajú ku mne do izby. Nuž ako inak – nemám ja v živote šťastie ...
Cez deň ešte ako tak. Ale v noci! Prvú noc ma zobudil divný zvuk – babka klepotala protézami, mrmlala si a cvičila v posteli. Skoro ma šľak trafil. Konečne sa mi podarilo zaspať. Nespala som do rána aká som bola nazúrená lieky, nelieky Babka zubami klepotala celú noc. Nevadí mi, keď niekto chrápe, alebo v noci ide na záchod – to sú normálne nočné zvuky, ktoré už nevnímam. Ale toto bola silná káva. Druhý večer som chalanov poprosila, aby babku pri TV zdržali čo najdlhšie, nech zaspím skôr ako babka príde na izbu. Nepomohlo. Babka si uprostred noci zmyslela, že si bude prať svoje očurané a okakané bombarďáky. To už som chytala amok. Najhoršie bolo, že tie bombiše si šuchtavým krokom išla povesiť na radiátor. A samozrejme vnútornou stranou mne rovno pred oči. Bola nedeľa a nič sa nedalo robiť. Sestrička ma upokojovala, nech to ešte vydržím. Ale ja som bola ako rozzúrený lev v klietke. Premýšľala čo vymyslím. Už som začala rozmýšľať aj nad tým, že sa nechám prepustiť a pôjdem si do Brna kúpiť nejaké tabletky, nech už s tým skoncujem. Nedalo sa to vydržať. V pondelok bol zase sviatok a tak zase žiaden lekár v dohľadne. To už som si trhala vlasy a rezolútne vyhlásila – ak babku nepresťahujete, idem na reverz domov. Mala som už aj riešenie sťahovania. Na vedľajšej izbe bola mladá 20 ročná dievčina s dvoma starými babkami, ktoré sa aj počúravali a nedovolili vetrať. Videla som na Marike, že jej to tam neprospieva a ide dole vodou. Navrhla som sestričke, aby babky bývali spolu a Mariku nech dajú k nám. Odpoveď bola, že nech si to vybavím sama s babkou Rafičkovou. No to si viem predstaviť, ako by ma zmietla z povrchu zemského. Naveľa sa sestrička uráčila a išla to s babkou vybaviť. To ste mali vidieť, s akou radosťou sa babka sťahovala. Veď jej to povedal biely plášť a ten má vždy pravdu a treba ho poslúchať.
Nuž a tak sa skončilo moje trápenie. Marika s pani Zdenkou boli milé, tiché spoločníčky a na Marike bolo vidieť rapídne zlepšovanie zdravotného stavu.
Nuž pomôž si pacient, aj Pán Boh ti pomôže.

Eža Vlkolínska

Eža Vlkolínska

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

veselá kopa s depkou :-) Zoznam autorových rubrík:  ZDRAVIESúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu